Thursday, January 27, 2011

Al-Assad setuju dgn saranan Datuk Nik Aziz Nik Mat bahawa pemimpin MCA kena hormati Islam...bersalaman dgn ajnabi mmg dilarang...hukum tetap hukum, mmg perit nak dinyatakan tp itu hakikat...tapi bab DAP lebih memahami Islam...itu memang merepek tahap gaban,"Over my dead body"...Negara Islam tidak termasuk dalam manifesto PR...hehehe sengal...lagi satu ceramah politik PAS sama dengan khutbah di masjid? lagi merepek tahap meroyan...naya la weiiii...

Sayidina Abu Bakar As Siddiq, Umar Al Khattab, Uthman ibn Affan, Ali bin Abi Talib dan Umar ibn Aziz telah membuat ucapan pertama selepas perlantikan mereka sebagai khalifah di mimbar-mimbar mesjid. Ucapan mereka penuh rasa takut dan gentar kepada Allah atas jawatan yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada mereka. "Aku bukanlah manusia yang terbaik untuk urusan ini," kata Sayidina Abu Bakar. "Jika Umar tersalah, maka betulkanlah dia," kata Umar Ibn Khattab. Tapi adakah ceramah PAS membawa pendengar kearah itu? Atau semata-mata menceritakan keburukan kerajaan dan bercerita kehebatan parti mereka sahaja?

Realiti ini boleh dilihat samada dalam kempen pilihanraya umum ataupun pilihanraya kecil. Kempen pilihanraya yang sepatutnya menjadi saluran untuk meyakinkan pengundi tentang dasar parti, kemampuan calon dan perubahan yang ingin dibuat telah bertukar menjadi medan caci-maki, hasut-menghasut, ejek-mengejek. Prinsip Machiavelli tidak seharusnya dibiarkan mendominasi senario politik Tanah Air. Islam tidak boleh terus menjadi semacam 'bahan komoditi' yang menjadi alat politik semata-mata. Kita tidak boleh melanggar nilai-nilai Islam dengan alasan untuk menegakkan Islam.

Jadi pandai-pandai fikirlah...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment